Päivystävä puhelin Klinikka 1:llä on yksityispotilaille suunnattu kohtuuhintainen puhelinpalvelu 0600-01010 , johon voidaan liittää videoyhteys. Potilaan henkilöllisyys varmennetaan vahvalla tunnistautumisella, siihen on useita tapoja, sinulle sopiva tapa sovitaan puhelun alussa. Vaihtoehtoina on esimerkiksi:

-Käynti Klinikka 1:llä

-Käynti lähiapteekissa, pankissa, terveysasemalla tai vastaavassa paikassa, jossa henkilöllisyytesi voidaan varmistaa.

-Yhdessä sovittava sähköinen tunnistustapa, joka täyttää vahvan tunnistamisen edellytykset.

Tietoturvasi vuoksi Klinikka 1 emme: kysy pankkitunnuksiasi, pyydä sinua asentamaan mitään omia ohjelmistojamme tai pyydä lähettämään asiakirjakopioita sähköpostilla.

Tunnistamisen jälkeen saat meiltä henkilökohtaisen salaisen tunnisteen käytettäväksi etäpalveluissamme.

Päivystävään puhelimeen vastaa tällä hetkellä lääkäreistä Esa Tahvanainen ja Esko Harju. Päiväsaikaan työterveyshoitaja Satu Paavilainen ottaa ylös esitiedot, ja usein pystyy myös antamaan neuvoja niin ettei aina tarvita lääkäriä. Todennäköisesti vielä tällä viikolla Harri Hakkarainen ja Eero Puntila liittyvät vastaajarinkiin.

Työterveysasiakkaat saavat palvelut muiden numeroidemme kautta kuten ennenkin.


Videoyhteys

Jos tarvitaan videoyhteys, se toteutetaan helppokäyttöisellä Doxy.me telemedicine sovellutuksella, joka toimii Google Chrome ja Firefox selaimilla. Ohjelma ei vaadi minkään aplikaation asennusta asiakkaalta. Videoyhteys kuuluu 0600-01010 palvelun hintaan (samaan aikaan pidetään siis päällä puhelin ja videoyhteys).

Yhteydenotto lääkäriin tai hoitajaan tapahtuu klikkaamalla hoitavan lääkärin linkkiä (alla) puhelun aikana.

Linkit:

lääkäri Esa Tahvanainen:

Lääkäri Pia Tahvanainen

Lääkäri Eero Puntila

Lääkäri Esko Harju:

Lääkäri Harri Hakkarainen

Lääkäri Leif Apter

Työterveys- ja terveydenhoitajat Satu Paavilainen ja Julia Keihäs:

https://doxy.me/tyoterveyshoitajat


Palvelukuvaus:
Yksityispotilaat voivat soittaa Klinikka 1 nimeen viittaavaan 0600 01010 numeroon. Puhelun hinta on aikaperusteinen, minuuttihinta arkisin 8-17 on 4,17 € ja 6,26 € muina aikoina. Hintaan tulee lisäksi oman operaattorisi ppm. Numeroon ei voi soittaa ulkomailta. Puheluille on asetettu enimmäishinta, 50 €/puhelu +ppm. Asiakkaiden tulee seurata omaa puhelinpalvelun käyttöään. Omaisten kannattaa asettaa muistisairaille läheisilleen palvelunesto puhelinkulujen kontrolloimiseksi ja tarvittaessa hoitaa asiointia heidän puolestaan tai yhdessä heidän kanssaan

Pyrimme vastaamaan "päivystävään" puhelimeen arkisin 8-17 aina kun tilanne sallii. Mikäli joku lääkäreistämme on vapaana, puhelin on suoraan lääkärillä. Mikäli lääkäriä ei ole vapaana,
terveydenhoitajamme ottavat puhelun vastaan, haastattelevat ja kirjaavat esitiedot potilastietojärjestelmään. Jos terveydenhoitajan ohjeet eivät riitä, lääkärimme jatkaa jo kirjatun pohjalta. Päivystävä puhelin ei siis ole pelkästään lääkäripalvelua.

Valmistaudu ennen soittoa, seuraaviin kysymyksiin kannattaa valmistautua vastaamaan:

-Nimi, osoite, puhelinnumero, henkilötunnus (tarkistamme henkilöllisyyden)

-Mitä aiempia sairauksia sinulla on

-Mikä on nykyinen lääkityksesi

-Mitä oireita sinulla on

-Koska oireet alkoivat ja kuinka ne ovat muuttuneet

-Onko sinulla lääkeallegioita

Jos mahdollista niin mittaa esim. kuumeesi tai verenpaineesi, mikäli ne liittyvät puhelun aiheeseen.

Ennen soittoa avaa myös tietokone videoyhteyttä varten. Tarvitset Firefox tai Google Chrome selaimen.

Iltaisin, viikonloppuisin, juhlapäivisin jne. vastaamme päivystävään puhelimeen mahdollisuuksien mukaan. Näillä näkymin puhelin tullaan sulkemaan yön ajaksi. Palvelun saatavuutta ei taata. Arkisinkin muut kiireelliset tehtävät menevät ymmärrettävästi puhelimeen vastaamisen edelle.

Voimme palvelussa antaa mm. hoito-ohjeita, uusia reseptejä (ei keskushermoon vaikuttavia, kuten rauhoittavia lääkkeitä, unilääkkeitä tai voimakkaita kipulääkkeitä) ja tehdä laboratoriolähetteitä. Teemme yhteistyötä Synlabin kanssa. Laboratorio kokeet otetaan yleensä omalla asemallamme, mutta voimme myös postittaa laboratoriolähetteet koko maahan, jolloin voit käydä laboratoriokokeissa missä haluat. Synlabin vastauksia pääsemme lukemaan heti niiden valmistuttua, jos olet antanut siihen luvan.

Palvelun hinta on kaikille asiakkaille sama riippumatta siitä onko asiakkaalla oikeus Kela-korvaukseen vai ei. Palvelu laskutetaan puhelinlaskusi yhteydessä. Puhelinlaskussa Kela-korvauksen osuutta ei ole mahdollista vähentää asiakkaan maksamasta palvelun hinnasta. Palvelu ei myöskään täytä Kelan etävastaanottokriteereitä eikä siitä siten voi saada Kelakorvausta etävastaanottona. Myöskään oikeutta kelakorvaukseen ei puhelinpalvelussa pystytä selvittämään. Selvitämme edelleen tätä kelakorvausasiaa, mutta olennaisinta lienee saada korkealaatuista hoitoa kohtuulliseen hintaan.